3 Ocak 2017 Salı

Beyazıntonu Mutfakta !

Merhaba arkadaşlar. Bugün sizlerle yepyeni bir yazıyla birlikteyim.
Beyazıntonun da bugün! Beyazıntonu Mutfakta.
Bugün sizlerle bir tatlı tarifi paylaşacağım.
Tatlımızın adı : Gelin çantası veya  Hanım çantası.
Canınız tatlı mı istiyor ? Farklı şeyler mi denemek istiyorsunuz? Şerbetli tatlılar çok mu ağır geliyor? İşte bu tatlı bence tam size göre. En azından denemiş olursunuz. Ben farklı şeyler denemeyi çok seviyorum. Her şeyi de pek beğenen biri değilimdir. Neyse gelelim tatlı tarifine..





MALZEMELER
1 yumurta
1 kahve fincanı şeker
3 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı kakao
1 bardak süt
1 bardak un
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu (ben yarım paket kabartma tozu koydum)

İÇİNE (ARASINA)
1 su bardağı süt
1 paket krem şanti

YAPILIŞI
İlk öncelikle un hariç tüm malzemeleri karıştırıp çırpıyoruz, daha sonra unu ekleyip karıştırıyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Elde ettiğimiz pankek hamuru orta sıvılıkta olacak.
Ardından Teflon tava ısıtılır ve ısınan tavaya kepçe yardımı ile 1 kepçe pankek hamuru dökülür. Pankeklerin üzeri göz göz olunca bir poşetin içine, poşetin ağzı açık şekilde koyuyoruz. Unutmadan söyleyeyim pankekleri tek taraflı pişiriyoruz. Göz göz olan kısımı pişirmiyoruz.
Bu şekilde devam edilerek bütün pankek hamurundan pankek yapılır ve poşetin içine koyuyoruz. Pankekler soğumaya bırakılarak, 1 su bardağı süt ile 1 paket kremşanti çırpılır. Ben krem şantiyi daha sonra şırıngaya koyarak soğuyan pankeklerin arasına koyarak katladım ama yaparken yanımda arkadaşım vardı oda kaşık yardımı ile aynı işlemi yaptı.  Açık olan kısımlarına ister hindistan cevizine batırın isterseniz antepfıstığı tozuna. :)) Üzerinede kalan kremşantiden tekrar şırıngaya koyarak üzerini süsleyebilirsiniz ve üzerinede istediğiniz süslerden koyabilirsiniz. Afiyet olsuunn :)

Benim Notum: Biraz pankekleri yaparken vakit alıyor ama kesinlikle çok hafif bir tatlı. Özellikle kremşanti severler hastası olabilir. :))

Benim misafirlerim çok beğendi. Çok hafif oluyor. Umarım sizde beğenirsiniz..
Eğer sizde bu tarifi beğenir ve yaparsanız, instagramda #beyazıntonumutfakta hashtagı ile paylaşım yaparsanız ve @beyazintonunu etiketlerseniz çok sevinirim.

Not 1: İnternetten farklı sitelere de bakabilirsiniz. Ben yemek bloggerı değilim ben sadece denediklerimi sayfamda sizlerle paylaşıyorum.

Not 2 : Ben tarifi bir tanıdığımdan aldım. Ama o kişi internetten bir sayfadan almış, bilginize.

Eğer bana sormak istediğiniz bir şey olursa yorum olarak bırakabilirsiniz. Yada instagram @beyazintonu_ sayfasından bana ulaşabilirsiniz.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Bir dahaki yazımda görüşmek üzere..  ;)  :)













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder